Emil Jensen - En gemensam galning

Emil Jensen lämnar ingen oberörd

Efter sina hyllade liveföreställningar och sommar– och vinterprat i radio, vill ordakrobaten och mångsysslaren Emil Jensen sprida värme och hopp med nytt album och ny föreställning.

Emil Jensens liveframträdanden är just som sommarprat på scen, där hans låtskatt varvas med personliga mellansnack, komik och allvar, i en helt egen blandning.

– Det känns viktigare än någonsin att ingjuta lite hopp, mod och mänsklig värme och försöka sprida lite yttrandetrygghet. Varje dag är en valdag och varje promenad är en prideparad, säger Emil själv om föreställningen.

Genom åren har Emil prisats för sin ordkonst och musik, men också för det engagemang som löper genom hans texter och artisteri och inte lämnar någon oberörd.

Förra succéföreställningen Flyktpotatis som gästade Idun hösten 2016 lockade över 20 000 besökare över hela landet och avslutades på ett fullsatt Cirkus i Stockholm. Emil har fått ta emot mängder med priser genom åren och fick senast 2017 Evert Taube-priset för sitt låtskrivande. Just nu hörs han på söndagar i Godmorgon, världen! i Sveriges Radio och återkommande i Tankar för dagen. Eller Tvångstankar för dagen som Emil själv kallar det.

Albumet En gemensam galning släpps 26 oktober.

När 1 december

Var Idun, Umeå Folkets Hus

Genre Musik, Show

Längd ca 2 timmar, 20 min (Paus)