Roots

Udda karaktärer och bländande kostymer. Tjeckiska Cirk La Putyka går tillbaka till cirkusens rötter i en poetisk och visuellt imponerande nycirkusupplevelse som blandar marionetter, dans och akrobatik.

Inspirerad av regissörens familjehistoria och konstnärens personliga bakgrund, inbjuder föreställningen Roots dig till en rafflande och visuellt imponerande cirkusupplevelse. Tillsammans med de åtta artisterna dyker vi in i Cirk La Putykas fantasifulla, gripande och kärleksfullt kaotiska värld. Ni kan se fram emot en rolig resa från cirkusens tidiga dagar med udda karaktärer och bländande kostymer, kraftfullt artisteri, dynamisk koreografi och ett omtumlande soundtrack av nycirkus. En scenvärld har skapats där obegränsad uppmärksamhet har ägnats åt detaljerna, och där några överraskningar väntar publiken. Rysningar och gåshud garanteras.

Njut av Cirk La Putykas underbara estetik och uppriktiga entusiasm!

Var och en av oss kommer från olika delar av världen. Vi har olika erfarenheter och olika berättelser i bagaget, men vi förs alla samman genom cirkusen; genom virtuositet, adrenalin, poesi, genom vårt skratt, våra tårar, genom passion, entusiasm och eufori. Det är detta som vi vill dela med dig.
Regissör Rostislav Novák

När 26 april

Var Idun, Umeå Folkets Hus

Genre Cirkus, Show