Buhu! Buhu! Buhu!

Humoristisk missnöjesrevy om alltings jävelskap

En klagosång, en gnällkavalkad, en skrattspegel. Om de bullrande grannarna, trafikkaoset på de gemensamma gångbanorna och polisen som aldrig gör det de ska. Vilket förresten ingen gör. Någonsin.  Ett djupdyk i insändarspalter, kommentarsfält och arga lappar. En humoristisk missnöjesrevy.

Usch! Förskolepersonalen går på knäna och slarvar bort barnen. Grannarna spolar i rören dag och natt. Polisen har bara blivit till en klagomur för medborgarna. Och teatern har börjat ta emot swish från publiken för att ge folket vad folket vill ha. Usch!

Vem är du när du gnäller? Vem blir du när du stör dig på din granne? Knyter du näven i fickan eller knackar du på? Skriver du en lapp och lägger på hens balkong, skriver du en insändare och skickar till tidningen? Vem blir du när tidningen inte tar emot din insändare? Skriver du en ny insändare då eller tar du till det tunga artilleriet och går ut på Facebook? Missnöjet i världen växer, politikerna gnäller på varandra och den som gnäller mest får flest röster. Vi sneglar misstänksamt på varandra och gnisslar våra tänder. Varför gör inte polisen något, var är kulturen när vi behöver den som mest? Och när det är som mörkast, när du känner dig som mest ledsen. Då kryper du till din närmsta strömningstjänst och sätter på den gnälligaste indiepopdängan du vet, den som alltid får dig på riktigt jävligt humör. Usch!

Buhu! Buhu! Buhu! är en humoristisk indierevy med språkmaterialistiska sketcher, ofullständiga stapeldiagram kring vem som förtjänar sin plats i samhället och på gångbanorna, egensnickrade översättningar av kända och okända låtar samt en hel del västerbottnisk lokalpatriotism. Skådespelarna ackompanjeras av ett liveband bestående av välbekanta Umeåmusiker. Buhu! Buhu! Buhu! av Kristian Hallberg och Carl Åkerlund är en missnöjets revy, ett ris för kropp och själ. En oas för dig att doppa den tå som du slog i dörrkarmen, en klagosång för trappuppgångar.

Manus: Kristian Hallberg, Carl Åkerlund
Regi: Mia Westin
Kompositör/kapellmästare: Henrik Oja
Liveband: Kajsa Bergsten, Thomas Hedlund och Henrik Oja
Medverkande: Stina Gunnarsson, Tobias Morin och Jessie Lewis Skoglund
Produktion: Profilteatern

När 3 – 5 december

Var Profilteatern, Umestan

Genre Musik, Revy, Teater

Längd ca 1 timme & 50 minuter (Paus)

Arrangör Profilteatern, Umeå Teaterförening

Manus: Kristian Hallberg, Carl Åkerlund
Regi: Mia Westin
Kompositör/kapellmästare: Henrik Oja
Liveband: Kajsa Bergsten, Thomas Hedlund och Henrik Oja
Medverkande: Stina Gunnarsson, Tobias Morin och Jessie Lewis Skoglund
Produktion: Profilteatern

9 – 11 dec

Cold Blood - Inställd

11 dec – 15 jan

Teaterresa: Musikanternas uttåg - Fullbokad!

Julfest med Franska Trion

Sarah Klang

12 – 14 maj

Klungan - Toppa jaget