Hoota (Perfomed in English, Swedish subtitles)

Brother lost

How much are we willing to sacrifice for our own survival and to save those closest to us?

Amer Hlehels international success ”Taha” was incredibly well-recieved by audiences and reviewers in Umeå in the autumn of 2020. Now he's back. More relevant than ever.

Bassel is charming, humble and good-hearted. An ordinary man living an ordinary life. Until everything changes. His brother disappears during a civil war and Bassel is tasked with finding him. The search leads him on a harrowing journey, confronted with moral dilemmas, choices and situations previously unthinkable. The audience travels alongside Bassel and is present during each difficult choice he faces.

Hoota, written and performed by Amer Hlehel, is a story about human creativity in her struggle for survival. Amer Hlehel has been lauded and awarded for his ability to combine the most serious subjects with passioned commitment and delicate humour. Hoota is directed by internationally celebrated director and playwrite Amir Nizar Zuabi. Through his direction, the play sheds light on uncomfortable truths - how we compromise our humanity and morals to save ourselves and those closest to us.

"Hoota" is performed in English with Swedish subtitles.

Suitable for audiences aged 15 years or older.

Stream the entire 2020 performance of "Taha" at Riksteatern.se

Broder försvunnen

Hur mycket är vi beredda att offra för att överleva och för att rädda de som står oss närmast?

Amer Hlehels internationella succé ”Taha”, knockade Umeåpubliken hösten 2020. Nu är han tillbaka. Aktuellare än någonsin.

Bassel är charmig, ödmjuk och godhjärtad. En vanlig man som lever ett helt vanligt liv. Men så förändras allt. Hans bror försvinner under ett inbördeskrig och det blir Bassels uppgift att hitta honom. Sökandet leder honom på en omvälvande resa där han ställs inför moraliska dilemman, val och situationer som annars vore helt otänkbara. Publiken följer Bassel under hela färden och finns med vid varje beslut han tvingas ta.

Hoota av och med Amer Hlehel handlar om människans kreativitet för att överleva. Amer Hlehel har hyllats och belönats för sin förmåga att blanda djupaste allvar och glödande engagemang med fint avvägd humor. För regin svarar den internationellt erkände regissören och dramatikern Amir Nizar Zuabi. Genom hans regi lyfts i pjäsen en obekväm sanning – hur vi måste kompromissa med vår medmänsklighet och moral för att rädda oss själva och de som står oss närmast.

Pjäsen spelas på engelska och textas till svenska.

Rekommenderas från 15 år.

Streama "Taha" i sin helhet på Riksteatern.se

När 27 november