Julfest i Gillestugan

Välkommen till säsongavslutning och julfest i Gillestugan!

Program i Väven bjuder i samarbete med Umeå teaterförening och Humlan på något alldeles extra i säsongens sista Gillestugan. Sångerskan Saga Eserstam ger oss ett utdrag ur föreställningen En Sagalik jul. Det blir luciatåg, musikinslag av Alexander Wrangstål och Daniel Örtegren Desai. Givetvis blir det också quiz, julpyssel och musikbingo.

Fri entré. 18-årsgräns.

...

Utdrag ur föreställning En Sagalik jul.

Alla bär vi med oss våra egna personliga erfarenheter av årets största högtid. Vi bökar och stökar för att göra den så stämningsfull som möjligt och ibland blir det faktiskt den bästa av jular – andra gånger blir det bara pannkaka av alltihop.

I En Sagalik Jul tar sångerskan och skådespelerskan Saga Eserstam från Västerbottensteatern sig an vår mest älskade och laddade helg. Detta tillsammans med sina humoristiska alter egon Mackan, Karin, Cissi och Kirsti. I sökandet efter den sanna julandan flätas små och stora funderingar samman med julens sångklassiker.

Välkomna till ett värmande utdrag ur föreställningen, fyllt med igenkänning, humor och stämningsfull sång!

När 12 december

Var Öppna foajén, Väven, plan 1