Julfest med Franska Trion

Rödsvart helkväll med Franska Trion

Juligt och stökigt, med glögg och upp- och nedvända julgranar i taket. 2019 blev julfesten en succé och nu återvänder Franska Trion, som golvade Studion, för en rödsvart helkväll fullspäckad med innehåll.

Körsång, förband, rimstuga och såklart Franska Trion. En efter en avlöste smällkaramellerna varandra sist vi hade julfest. Studion gungade under snurrande julgranar och baren doftade av glögg och pepparkakor. En ny jultradition var född! Vi vände varenda sten för att hitta ett sätt att genomföra julfesten i fjol utan att lyckas. Därför är det med stor glädje och viss lättnad som vi nu kan presentera den på nytt i december. I årets upplaga är Franska Trion, som bländade såväl recensenter som publik med sitt framträdande, återigen stjärnan på granens topp. Räkna med fler juliga och brokiga pynt denna rödsvarta helkväll, som presenteras en efter en under hösten.

Franska Trion har sedan starten 2002 kommit att bli ett kultförklarat band på den svenska musikscenen. Stilen är svår att beskriva men lätt att tycka om. Någon slags jazzrockblues som inte riktigt passar in i något fack men hör hemma överallt. Frontfiguren Matti Ollikainens innerliga och helt oförställda röst driver fram texter om sorg, extas, mörker och komik, där det banala och allvarliga blir lika angeläget. Rytmerna och rimmen forsar fram och exploderar i liveframträdandena som trion länge uppmärksammats för.

På Studion varvas nya låtar med favoriter från gruppens magiska julskiva Våra mest älskade julsånger och ingen kommer att kunna motstå att vaggas in i Trions rödsvarta julstämning.

Pressklipp från Julfesten 2019
...en fantastisk musikalisk kväll med bra ljud, snygg ljussättning och ett gung som fortfarande sitter i. - VK
Jösses vilka skickliga musiker, en ren fröjd! - VK
Betyg: 5 av 5VK

Dörrarna öppnar 19.30 - därefter pågår julfesten inpå småtimmarna!
Stående platser
OBS: Åldersgräns 18 år

COVID-19 information:

För allas trygghet följer arrangören den lokala utvecklingen av Covid-19, och de åtgärder som föreskrivs av lokala myndigheter samt eventuellt ytterligare försiktighetsåtgärder kommer att vidtas. Genom att köpa biljett till detta evenemang samtycker du till att följa de hälso- och säkerhetsåtgärder som gäller vid tidpunkten för evenemanget, vilket kan inkludera, men inte begränsas till, att bära munskydd och/eller uppvisa bevis på vaccinationsstatus. Uppdatera dig regelbundet på evenemanget och arenans hemsida då restriktioner och riktlinjer kan komma att ändras.

När 11 december

Var Studion, Umeå Folktes Hus

Åldersgräns 18

Genre Föreställning, Jul, Konsert, Musik