Kartan över oss - Flyttad, nytt datum ej klart

OBS! Kartan över oss flyttas fram till ett ännu okänt datum - vi presenterar det nya datumet, biljettsläpp och kommer med mer info så snart vi vet mer.

Tiden är inne, platsen är här. Stormarna rider oss och den inre kompassnålen snurrar. Har vi gått vilse eller är vi på väg att hitta rätt? Närmar vi oss Jordens kant eller har vi redan trillat över den? En kamp om redan existerande kartor. Kanske behöver vi en ny?

För första gången bjuder Riksteatern in till en GPS-programmerad ljudpromenad i landsomfattande format. Kartan över oss är en existentiell hörlursvandring genom det inre landskap som uppstår när vi försöker tänka på framtiden. Du väljer själv din egen väg och bestämmer hur lång föreställningen ska vara. För varje plats du besöker växer kartan och berättelsen.

Det konstnärliga teamets medlemmar Lisa Färnström, Joakim Rindå och Hampus Norén känns igen från tidigare produktioner som Nationalparken, Landet Inuti, Sång till välfärden, Fäboland och Vi som bor här. Detta blir första gången de arbetar tillsammans i denna konstellation.

Kartan över oss är ett existentiellt vandringsdrama med dig själv i huvudrollen som avslutar Riksteaterns två tematiska spår "Demokratins gränser" och "Människa och natur".

För att uppleva verket använder du din egen mobil och egna lurar. Mobilen behöver ha tillgång till internet och GPS.

Fri entré, men biljetter krävs. Datum för biljettsläpp presenteras när vi har ett nytt datum klart för föreställningarna..

När 25 april

Var Utgångspunkt - Fika! i Väven

Genre Föreställning