Klubb Fanny: Melody Farshin + Felicia Jackson - INSTÄLLT

Klubb Fanny ställs in

Stand up comedy ska ses live. Och i höst får vi både efterlängtade debuter och kära återseenden på Klubb Fanny, såväl på scen som i salongen. Konferencierer är som vanligt Tora Larsson och Elvira Lander. Vi håller avstånd men skrattar ihop. Välkommen!

Melody Farshin är tillbaka på Klubb Fanny och vill med sin existens och humor inkludera, diskutera och belysa vardagshumorn med stor igenkänning från förorten. Med pondus och en unik förmåga att fånga publiken visar hon att scenen är en självklar plats även för den underrepresenterade. Hon har uppträtt på stora scener och event som Bråvalla och Almedalen, samt andra scener som Ortens bästa poet, Norra Brunn och RAW Comedy Club. Melody Farshin romandebuterade 2018 med Mizeria, som dramatiserats för Kulturhuset Stadsteatern, Husby och hade en kritikerhyllad urpremiär under våren.

Komikern och poddaren Felicia Jackson beskriver sig själv som "svensk stand up original bad gyal" och "osympatisk – för å va tjej". Hon har varit verksam sedan 2013 och kan bland annat höras i podcasten Ja, jaja. Podcast tillsammans med vännen och kollegan Ellinor Svensson, men ses även rasa mot liberalfeminism och branschkollegor på Twitter och Instagram.

Självklart uppträder även komiker från Umeås växande stand up-scen.

Jag älskar klubb Fanny!! Det är en varm och välkomnande stämning och jag känner mig alltid hemma där. Så fint roddat och uppstyrt och en jävla go publik! - Moa Lundqvist

Ja men Elvira och Tora är ju makalösa komiker. Med impro tar dom också humor till en helt ny nivå och bara att se dom är värt alla biljettpengar i världen. Klubben är superlyxig och jag är avundsjuk på Umeå med omnejd som har personer med tålamodet och styrkan att bygga upp en sällan skådad humorscen i världsklass - Emma Knyckare

Från 18 år. Dörrarna till Studion öppnar kl 19. Showstart kl 20. Kom i tid för bästa platserna! Baren står öppen och DJ Jonni Salimi spelar. Så slå dig ner, kom in i stämningen och njut av en fullspäckad humorkväll!

När 28 april

Lunch- / middagsteater - Gunnar Eklund: Huset

12 – 14 maj

Klungan - Toppa jaget