Live på bio: Berlinfilharmonikernas nyårskonsert

Fira in nyår med Berlinfilharmonikerna 31 dec, 17.00, Umeå Folkets Hus Alla operaälskares dröm blir verklighet – fira in året tillsammans med världens i särklass bästa symfoniorkester Tusentals svenskar, i olika delar av Sverige, har sedan år 2000 firat in det nya året genom att se Berlinfilharmonikernas årliga nyårskonsert – direktsänt på bio.

I år så ger vi Umeåborna samma möjlighet.

Njut av tonerna från konserthallen Berliner Philharmonie före kvällens nyårssupé, detta tillsammans med massor av andra svenskar, runtom i Sverige och i världen. Du får direktsänd underhållning i absoluta världsklass, tillsammans med några av världens bästa musiker. Berlinerfilharmonikerna (Berliner Philharmonisches Orchester) är en symfoniorkester i Berlin som anses vara en av världens, om inte världens, allra främsta symfoniorkester. Berlinerfilharmonikerna grundades redan år 1882, av 54 musiker under namnet Frühere Bilsesche Kapelle.

Chefsdirigenten Kirill Petrenko tar taktpinnen och konserten gästas (även i år) av briljante Jonas Kaufmann.

PROGRAM: Richard Wagner Tannhäuser: Ouvertüre och Die Walküre: Act 1

Hörslinga finns att tillgå på rad B,C och D

När 31 december

Var Miklagård, Umeå Folkets Hus