Brats Carnival

Queer cirkuspunk för hela familjen

Världsstjärnorna i scenkonstkollektivet Briefs Factory bjuder in till en timmes gränslös kärlekskabaré. Följ med på en lekfull och fartfylld gender bender med glitter, operamonster, dragqueens och svindlande akrobatik!

Glöm dina tidigare hjältar, efter att ha sett Brats Carnival får du garanterat ett gäng nya – med RIKTIGA superkrafter! Föreställningen är en oemotståndlig energikick som genom humor och galna akrobatnummer inspirerar publiken att våga vara sig själv och hitta sin inre diva. Rosa glittermonster delar scen med Australiens främsta cirkusartister och med mod och lekfullhet ger de begreppet ”more is more” en helt ny betydelse.

Brats Carnival är en specialskriven familjeföreställning som ger alla från åtta år en exklusiv chans att uppleva prisbelönta Briefs Factorys unika scenkonst. Kompaniet turnerar vanligtvis över hela världen och spelar återkommande på scener i Londons West End, i Paris, New York – och inte minst i hemlandet Australien. Med på Sverigeturnén följer den hyllade skådespelaren, cirkushästen och dragartisten Robert Fux. Med Fux som konferencier ledsagas publiken genom en nattklubbsdoftande kväll fylld med glamour, fjädrar och svindlande cirkuskonster

Brisbane-baserade Briefs Factory är kända för sina queera kabaréer producerade för en vuxenpublik, genreöverskridande föreställningar som utmanar idéer om maskulinitet och femininitet. Med Brats Carnival har de backat bandet och skapat en show som de själva önskar att de kunnat se som barn.

Föreställningen är ett gästspel och en samproduktion mellan Briefs Factory, Cluster Arts och svenska Follow the Rabbit.

När 30 – 31 oktober

Var Vävenscenen

Åldersgräns Från 8 år

Genre Barn, Cirkus, Familj, Föreställning, Show